A blog maintained by Tevita Kete, PGR Officer Secretariat of the Pacific Community (SPC), Suva, Fiji Islands
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This weblog documents the activities of Pacific Agricultural Genetic Resources Network (PAPGREN), along with other information on plant genetic resources (PGR) in the Pacific. The myriad varieties found within cultivated plants are fundamental to the present and future productivity of agriculture. PAPGREN, which is coordinated by the Land Resources Division of the Secretariat of the Pacific Community (SPC), helps Pacific countries and territories to conserve their crop genetic diversity sustainably, with technical assistance from the Bioversity International (BI) and support from NZAID and ACIAR. SPC also hosts the Centre of Pacific Crops and Trees (CEPaCT). The CEPaCT maintains regional in vitro collections of crops important to the Pacific and carries out research on tissue culture technology. The CEPaCT Adviser is Dr Mary Taylor (MaryT@spc.int), the CEPaCT Curator is Ms Valerie Tuia (ValerieT@spc.int).
PAPGREN coordination and support
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Sunday, April 05, 2009 Posted 2:58 PM by Tevita
Learning and Knowing in Indigenous Societies Today ( French Translation also included) From : UNESCO The loss of their specialised knowledge of nature is a grave concern for many indigenous communities throughout the world. Education, as it is understood in a Western context, occupies a pivotal role in this process, highlighted by many as both a major cause of the decline of indigenous knowledge, and also as a potential remedy for its demise. Commendable efforts are being made to better align educational curricula with indigenous realities and to incorporate local knowledge and language content into school curricula, but the interrelationship and balance between these two different ways of learning remain delicate. These issues, and attempts to address them, are explored within the UNESCO publication Learning and Knowing in Indigenous Societies Today. The book is organised into three sections. The first addresses the link between indigenous knowledge and indigenous language, and explores the opportunities this interconnection provides for understanding and countering declines in both. The second section examines how the loss of indigenous knowledge due to insensitive school programmes may be countered by integrating indigenous knowledge and languages into school curricula. The third section explores the need for the revitalisation of indigenous ways of learning, generally outside of a classroom environment, and how this may be practically viable in modern contexts. The book will be launched on 2 April 2009 in Bonn, Germany, on the occasion of the ‘UNESCO World Conference on Education for Sustainable Development - Moving into the Second Half of the UN Decade’ (31 March - 2 April 2009). This conference takes place five years into the UN Decade of Education for Sustainable Development (DESD) for which UNESCO is the lead agency. UNESCO, 2009, Learning and Knowing in Indigenous Societies Today. Edited by P. Bates, M. Chiba, S. Kube & D. Nakashima, UNESCO: Paris, 128 pp. To order a copy, email links@unesco.org Download the full publication http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001807/180754e.pdf [.PDF 7.5Mb] ________________________________________ Learning and Knowing in Indigenous Societies Today (L'apprentissage et les savoirs dans les sociétés autochtones d'aujourd'hui) De nombreuses communautés autochtones à travers le monde s'inquiètent sérieusement du risque de perdre leurs savoirs spécifiques sur la nature. L'éducation, prise dans un contexte occidental, occupe un rôle pivot dans ce processus de disparition. Elle est décrite par beaucoup à la fois comme la raison majeure du déclin des savoirs autochtones, mais aussi comme un remède potentiel à leur disparition. Des efforts louables sont déployés pour mieux harmoniser le curriculum éducatif avec les réalités autochtones, ainsi que pour incorporer les contenus des savoirs et langues autochtones dans le curriculum scolaire. Mais l’équilibre entre ces deux formes distinctes d'apprentissage reste délicat à trouver. Ce sont ces questions et la manière de les aborder qui sont explorées dans la publication de l'UNESCO intitulée "Learning and Knowing in Indigenous Societies Today" (L'apprentissage et les savoirs dans les sociétés autochtones d'aujourd'hui). L'ouvrage est divisé en trois sections. La première aborde le lien entre savoirs autochtones et langues autochtones et explore les opportunités offertes par cette interconnexion pour comprendre et empêcher leur disparition. La deuxième section examine comment lutter contre la perte des savoirs autochtones causée par des programmes scolaires inadaptés et propose d'intégrer les savoirs et langues autochtones dans le curriculum éducatif. La troisième section explore le besoin de revitaliser les formes d'apprentissage autochtones qui ont généralement lieu en dehors des salles de classe, ainsi que la manière dont ils pourraient être appliqués dans un contexte moderne. Le lancement du livre aura lieu le 2 avril 2009 à Bonn, en Allemagne, à l'occasion de la "Conférence mondiale de l'UNESCO sur l'éducation pour le développement durable – S’engager dans la seconde moitié de la Décennie" (du 31 mars au 2 avril 2009). Cette conférence a lieu à mi-parcours de la Décennie des Nations Unies pour l'éducation au service du développement durable (2005-2014 , DEDD), pour laquelle l’UNESCO est l’agence chef de file. UNESCO, 2009, Learning and Knowing in Indigenous Societies Today.Compilé et révisé par P. Bates, M. Chiba, S. Kube & D. Nakashima, UNESCO: Paris, 128 pp. Pour commander un exemplaire, écrire à links@unesco.org Téléchargez la publication complète http://unesdoc.unesco.org/images/0018/001807/180754e.pdf [7.5Mb] |
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